♥ ♥ ♥ mY cOLOuRfuL LiFe ♥ ♥ ♥

Don't be sad,you will see that one day.. Everything is going to be just fine, Don't give up and try your best. Allah will always be with you...

saat nie dan ketika ini...ak berada d opis lg nie...(8.46 p.m)
ade laaa... 3org opismate ak (hud,acap n shah)...(diorg tgh main game kete lumbe nie)
setelah penat bekerja siang td...diorg lps tension agaknyer 2....

skg ak sorg jer girl kt opis nie....ak bajet nk blk awal dlm kul 6 ptg td..
pastu ak betulkan coding java ak nie...ade yg kene tmbh ckit..
ak ty kt senior ak ikram...die pun dpt tlg ckit jer coz ade call..so die terpaksa blk.
e2pn xjd lg...then ak ty k.awin senior ak gak..die pun daa berkemas nk blk.huhuhu....
ak try btlkn coding ape yg ak fhm...ak tgk jam...da kul 7.30 p.m
emm...tetibe jer ak terasa takut nk blk sorg2 nie...
sblm nie ak pernah jer blk sorg2...td k.ya ty ak lmbt lg ke nk siap.
ak ckp lmbt lg...ak suh die n ma blk dlu...

ak pun xtau knp hati ak tetibe jer berasa takut n xsedap ati...
coz sblm nie ak biase jer blk sorg2 even kul 9 mlm.
org ckp klo kite rs xsedap hati..baik xyah teruskan...
ak pk nk blk ngn sape laaa..tetibe jer muncul opismate ak sorg lg...jan.(dak sm blaja ngn ak mase kt jasper )
lor die ade rupenyer leh laa blk sm2 nnti...die ajak ak minum kt kdai mamat..ak xnk...
ak jnji ngn die nk blk kul 10.00...umh sewa die ngn ak satu blok jer...
Syukur alhamdulillah ade gak teman.huhuhu..


huhuhu...hud n shah kenekan ak nie...die ckp jan daa blk..adoi...
ak trs jer call jan...

ak pelik gak coz mase ak nek kt tingkat atas die tak dok...
rupenyer die ade kt kdai lg...uikss lama tol mamat nie kt kdai...
agak2 kdai nk tutup br nk blik kot..hakhakhak...(jan, jgn marah....ambe gura jah nie...)

adoi..tgh syok2...tulis blog nie..ade laa sorg nie anta msg kt ak mtk alamat blog ak..siap merayu-rayu lagi nie...
kate nyer kwn yg plg rapat ngn ak...ak ty sape,die xjwb..ak call..die ckp kjp je ngn ak..pastu die ltk..
then ak xbls msg die...pastu die call ak...adoi..rupenyer ank buah ak...nor maslina(angah)...
die ckp mase ak call die tak reti nk menyamar..hakhakhak...

jan..bila nk blk nie...entah2 lekak kt kdai mamat nie...ayoyoyo....
may b ak akn smp umh b4 kul 11.huhuhu...
nsb bek umh sewa ngn opis xjauh sgt...ade daa dlm 15 min jln kaki...klo nek kete xsmp pun 10 min..
tp..klo jem....lbh dr 15min...hehehehe...


kamus kita pada hari ini..
1)kete=kereta
2)tak dok=tidak ada
3)ambe=saya
4)gura=bergurau
5)tak reti=tidak pandai
6)lekak=tersangkut

7)nek=naik

Selamat Belajar

Somebody's Me


You,do you remember me?



Lyrics

puisi ini dituju khas buat seorang insan yang paling aku cintai...


Hari ini bertarikh 23 October 2009

Tarikh 23 October mungkin hari biasa bagi insan-insan lain di dunia ini...
tapi bagi aku...tarikh ini amat teristimewa buat diriku..kerana ia adalah
tarikh ulang tahun kelahiran bonda kesayanganku..puan FATIMAH BINTI SALLEH...
aku amat sedih kerana berjauhan dengan beliau pada tarikh ini...
bahkan aku rasakan pada hari ini ibuku agak kesunyian...
kerana hampir kesemua anak-anak beliau berada jauh dari sisinya...
maafkan anakmu ini...kerana tidak dapat bersamamu untuk menyambut hari kelahiranmu...

Tapi bukan tarikh 23 Oktober yang mendetikkan perasaan kasih dan sayangku padamu...
aku memang sayangkan ibuku...
setiap saat,
setiap minit,
setiap jam,
setiap hari,
setiap minggu,
setiap bulan,
setiap tahun dalam hidupku...
perasaan sayangku padamu tidak pernah berbelah bagi...
perasaan sayangku padamu tidak pernah terpadam dan tidak pernah terhenti...

satu puisi buatmu ibuku...
ikhlas dari hati seorang anak mu yang nakal dan degil..hanya untukmu..ibuku..terimalah

Bonda,ibu,mek,mak,mama,mami,ummi...
engkaulah insan pertama dalam hidupku...
insan pertama dalam kasihku...
tidak dapat ku bayangkan betapa gelapnya hidup tanpamu...
aku amat menyayangimu...

Maafkan aku..
ketika aku mendetikkan perasaan marah pada hatimu...
ketika aku degil tidak mendengar nasihatmu...
ketika aku melukai hati dan perasaanmu...
ketika aku tidak patuh dengan suruhanmu...

Maafkan aku..
atas semua perbuatan nakal ku semasa kecilku...
atas semua kekasaran bahasaku padamu...
atas semua keingkaranku padamu...
atas semua tingkah lakuku padamu...
maafkan aku..kerana aku tidak sengaja menyakiti hati kudusmu..


Jutaan terima kasih..
di atas semua kasih sayang yang engkau curahkan padaku...
di atas kesabaran melayani telatah dan juga kerenahku...
di atas semua saat yang engkau sudi luangkan bersamaku...
di atas segala ketabahan dan kesabaran engkau melayani kerenahku...
di atas segala pengorbanan yang engkau sanggup korbankan masamu,nyawamu,jiwamu
dan ragamu demi melihat anak-anakmu hidup selesa...

di atas didikan yang engkau curahkan kepada kami semua anak-anakmu
dari kecil hingga dewasa...

dan juga mengajarku erti sebenarnya sebuah kehidupan...


Kerana..
aku tahu engkau tidak pernah mengeluh dalam mendidik anak-anakmu...
aku tahu diraut wajahmu penuh dengan kesabaran dan kecekalan hati seorang insan yang bergelar ibu...
aku tahu biarpun segala kepahitan yang telah engkau rasakan...
aku tahu engkau tidak pernah merasa jemu dalam mendidik dan membesarkan anak-anakmu...

Ibu...
setelah 20 tahun pemergian seorang insan yang engkau cintai...
sejak dari itulah engkaulah seorang ayah dan juga
seorang ibu buat kami anak-anakmu...hidupku kau korbankan biar dirimu
sendiri yang telah terkoban...aku tahu..aku tidak dapat membalas
segala pengorbananmu...hanya yang mampu aku lakukan adalah berdoa
setiap hari untuk kesejahteraan dan kebahagianmu...

senda tawamu..tidak dapat aku lupakan...
sebelum aku pergi terlebih dahulu darimu...aku harap engkau halalkan
segala-galanya walaupun setitik susu yg mengalir dari tubuhmu...


Kerana aku...
amat menghargaimu...
amat menyayangi...
amat mencintaimu...

engkaulah satu-satunya ratu hatiku...
engkaulah ibu terbaik bagiku...

"IBU...
selamat hari ulang tahun kelahiran yang ke-58 nor ucapkan...
setiap hari nor doakan ibu...
nor sayang ibu sangat-sangat!"


YA ALLAH aku amat bersyukur padamu..kerana engkau telah menghadirkan dan menghadiahkan aku seorang insan sebaik ini didalam hidupku..
terima kasih!..panjangkanlah umur dan limpahkan rahmat dan kurniaanmu kepada beliau..
YA ALLAH..berikanlah kekuatan kepada beliau dalam mengharungi liku-liku hidup..
YA ALLAH..memberkati kehidupanmu ibu..
AMIN YARABBALALAMIN...

:: Video ini adalah untuk melahirkn rasa syukur kita di atas kejadian yg MAHA ESA ::
:: renung2kan ::
. video

" SYURGA ITU DI BAWAH TAPAK KAKI IBU "

hehehe...good morning everybody...
ak br jer bgn nie...mndi x lg...
semalam ak tdo kt opis...gara2 tggu clah wat coding...
coz pg nie module dia akan didemo kt (Universiti Putra Malaysia)UPM

clah...lmbt lg ker???ak xmndi lg nie....
mmg xselesa daaa...dr semalam xmndi nie...
bkn ak n clah jer kt opis....
su,norli,mawi n zul pun ade sama...
may b pagi nie ak dtg lewat ckit opis...
still ngntuk lg nie...smlm xleh tdo sgt daa...
byk nyamuk....huhuhu....
clah bl nk blik nie???(clah tgh wat coding nie..dibantu oleh mawie...)
su n norli sudah balik...

huhuhu...mate gua masih ngntuk nie...

--- adoi yai ---

arini da masuk ari ke-4 aku pose 6...
cam biase...ak blk lewat dari opis..dlm kul 6.30 ak daa cau cincau....(sedap laa plok air cincau...)
nk masak kt umah tp "dok rok doh wase"..so ak terpaksa mkn kt restoran yg biase ak mkn.... egt nk mkn kt food court kt the mines..."dok cekak laa plok"...so nk xnk g jer laa mkn kt restoran tue... emmm teringat, 2 ari lps,ak order ns goreng kampung...mak aii...da nk smp separuh daa... huhuhu...lipas (sesat jln) ade dlm pinggan ak nie...eee...lipas tue da garing daa...nsb bek ak perasan...ape lagi naik loya la tekak ak nie...berkali-kali ulang ke sinki....then ade seorg pekerja die suh ak order yg baru...xnk mkn nanti"lapo" perut nie...so ak order la yg baru kuih tiow bandung...e2 pun ak bahagi ngn kwn ak....

---- dapat note salam kenal ----
patut laa ak berasa berat ati je nk g mkn kt restoran nie...(maaf nm tmpt e2 kene d rahsiakn)
restoran mamak ak xmkn..(hehehe...mmg laa ak xmkn restoran mamak) masakn mamak daa...
arini ak berbuka puasa dgn nasi lemak(2 bungkus...)...k.ummi order kueh tiow goreng mamak n k.hajar plok kuih tiow bandung....ak just order teh ais limau jer...duk syok mkn2 nie...ade laa seorg pekerja nie bg note kt ak...katenye ade org kirim...
dah laa pakcik yg depan meja kitorg mcm menggatal ckit...siap kim slm lg kt kitorg...(dasar tua xsdr diri...geram nie...)mamat siap suh ak bls lg...xtahan den...huhuhu..nie daa kire kali yg ke-# ak dpt note mcm nie...
takut nyer..."YA ALLAH YA TUHAN KU...kau lindungilah hambamu ini dari segala perkara yg lagha dan yg mensia-siakan...amin..."
last2..ak amik note tue pastu ak masukkn ke dlm bungkusan nasi lemak dgn daun pisang...
adoi yai..mcm2 laa org zaman skg..bikin ak takut..(tetibe jer ckp indon nie...oh! no way!!!)

huhuhu...daa laa arini perkara yg sm k.reen(my opismate)....dlm lauk die ade ank lipas...
aritu ak... kakak lipas kot..(besar laa ckit...xtau klo abg lipas...)
so skg kitorg black list restoran 2....huhuhu....


---terjemahan ayat---
1) "dok rok doh wase"=rasa dah tak larat
2) "dok cekak laa plok"=tidak mampu pula
3) "lapo"=lapar
4) "beso bapok"=sangat besar


date : 13/10/2009
venue : Taman Botani Putrajaya
time : 12.00 a.m - 5.00 p.m

arini ade jamuan hari raya tuk staff opis ak(encoral) n juga customer...
ak xpakai bj ry pom...bj ry xsiap daa..tukang jahit demam...so pkai laa bj lm..jubah pom jubah laa..huhuhu...ak g sn agak lewat la jg dlm kul 3 lbh kitorg smp...
ak g ngn kete k.yana..(k.ummi,k.hajar n clah)
byk jg gerai2 yg disediakan...
first kitorg amik aym golek...pastu abc,lemang+ketupat+rendang,pastu ape lg ekk kitorg amik??
emm..byk gak laa juadah yg disediakn...siap ade dj lg 2...lagu2 ry d keudara...(nsb bek ak x g nyanyi...hikhikhik...)

emm...abis beraya...nie gmbr ak n clah menggediksss...smbl2 tggu k.ummi n k.hajar beli broadband lps ak amik gmbo clah...clah plok amik gmbo ak..gmbo kami berdua???xde sape yg nk amikkn...cntik jg view kt taman nie...

entah ape2 ak amik pic nie...(ikut ilham ak sdr lalala...)
tepi longkang pom jd laaa ekk..
posing xberapa maut tepi longkang...
hakhakhak
raya punyer pasal...kitorg blk smp opis dlm kul 6...kitorg tggu smp gerai nk tutup...huhuhu....
yg kelakar nyer...gelas untuk isi air daa abih...
yg seronok nyer...tapau lemang n rendang...adoi...lm tol beraya...
alhamdulillah...perut daa kenyang...ati pom riang..lalala...
terima kasih kpd pihak yg menganjur...



happy birthday to you... happy birthday to maslina happy birthday to you...
selamat hari lahir yg ke-14 buat ank sedaraku Nur Maslina Binti Abdul Kadir.
mok chek doa kan...
%--- semoga angah pnjg umur ---%
%--- semoga berjaya dalam segala ape jua bidang yg diceburi ---%
%--- semoga angah bahagia dgn fmly tersayang ---%
%--- semoga lebih matang....hikhikhik...---%
%--- semoga semuanya selamat ---%

c how much i love u...until im typing this page wth green font colour...
i knw u love green colour right..so thts y laa...lalalala...


***may ALLAH blessing all of u...aminnn***

her youngest sis...alia also was born on October....(8/10)...
happy bday to her...






selamat a.r.i.t.u.a kpd abg ipar ku...(oppss jgn marah yer...)
ok2...selamat hari lahir kpd abg ipar ku...sweet-35(still young...jage ati nie...hikhikhik..)


Dr.Mohd Faizul Bin Mohd Sidek.
***semoga panjang umur***
***semoga murah rezeki***
***semoga bahagia bersama insan tersayang***
***semoga success in ur bisness didunia dan juga di akhirat***

***semoga semuanya selamat dan sentiasa mendapat keberkatan dan keredhaan dari ALLAH s.w.t ***
***insyaallah amin...***
**may god blessing us....aminnn**

semalam... ak sempat call ank2 kakak ak nie..(Mohd Arif(6yrs"along"),Nur Arisya(5yrs"kakak"),Nur Auni Syafiqa(2yrs"baby")).
so ak ty la diorg nie bg ape kt papa diorg...
nie p'bualan singkat ak ngn ank buah ak...
ak:"kakak bagi ape kt papa..."
kakak:"kakak bagi kad happy birthday tuk papa..."
ak:"kakak tulis ape kat dlm kad tue...?"
kakak:"kakak tulis happy birthday papa...i love papa..."
ak:"mn hadiah bday tuk mok chek nyer???(sempat lagi ak memancing)..."
kakak:"nanti mok chek blik...kakak bagi laa...."

huhuhu....
so sweet...



Mengapa Harus Sabar?

semalam ak terbaca satu artikel kt laman kawan nie...

tertarik plak ak ngn isi kandungan nya..

Renungan bersama...

Aku ingin membawa dua hadith yang diambil daripada Kitab Riyad-us-Solihin (Taman orang-orang soleh) hasil karangan Imam Nawawi.

Hadith 1:

Daripada Abu Yahya, iaitu Shuhaib bin Sinan r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Amat menghairankan sekali keadaan orang mu’min itu, sesungguhnya semua keadaannya itu adalah merupakan kebaikan baginya dan kebaikan yang sedemikian itu tidak akan ada lagi seseorang pun melainkan hanya untuk orang mu’min itu belaka, iaitu apabila ia mendapat kelapangan hidup, ia pun bersyukur, maka hal itu adalah kebaikan baginya,sedang apabila ia ditimpa kesukaran (yakni yang merupakan bencana) ia pun bersabar dan hal ini pun adalah merupakan kebaikan baginya.” (Riwayat Muslim)

Pengajaran hadith:

1. Adalah merupakan kebaikan kepada seorang mukmin yang bersyukur jika ia menerima sesuatu kelapangan hidup.

2. Adalah merupakan kebaikan kepada seorang mukmin yang bersabar jika ia menerima sesuatu kesukaran hidup.

Persoalannya: Adakah anda beriman?

Hadith 2:

Daripada Abu Said r.a. dan Abu Hurairah r.a. daripada Nabi s.a.w. sabdanya:

“Tidak suatupun yang mengenai seseorang muslim - sebagai mushibah - baik dari kelelahan, tidak pula sesuatu yang mengenainya yang berupa kesakitan, juga kesedihan yang akan datang atau pun yang lampau, tidak pula yang berupa hal yang menyakiti – yakni sesuatu yang tidak bersesuaian kehendak hatinya, ataupun kesedihan - segala macam dan segala waktunya, sampai pun sebuah duri yang masuk dalam anggota tubuhnya, melainkan Allah menutupi kesalahan-kesalahannya dengan sebab apa-apa yang mengenainya-yakni sesuai dengan mushibah yang diperolehnya- itu.” (Muttafaq ‘alaih)

Pengajaran hadith:

1. Segala kesusahan yang diterima seorang muslim akan digantikan dengan keampunan Allah.

Persoalannya: Apakah kegembiraan apabila dosa-dosa kita yang diampunkan Allah tidak dapat menghilangkan kesedihan kerana kesusahan yang kita hadapi?

Apabila aku merenung dan memikirkan dua hadith ini, muncul kekuataan untuk aku teruskan kehidupan. Aku telah melalui pelbagai masalah, dugaan,kesusahan dan keperitan sebelum ini. Apakah dengan satu lagi ujian yang baru menimpa aku ini menyebabkan aku terus berputus asa? Berasa lemah dan keluh kesah? Aku tidak menafikan sifat manusia yang akan berasa sedih, takut dan lemah bila ditimpa musibah. Tetapi, Allah dan Rasul-Nya mengajar kita erti sabar.

Dua hadith di atas sepatutnya dan semestinya memberikan kita motivasi! Adakah kalian tahu bahawa Allah s.w.t. akan mengurniakan pahala yang tidak terhitung banyaknya kepada orang-orang yang tetap bersabar? Firman Allah s.w.t. di dalam Surah Az-Zumar, ayat 10, yang bermaksud:

“Katakanlah (Muhammad), “Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Bertaqwalah kepada Tuhanmu”. Bagi orang-orang yang berbuat baik di dunia ini akan memperoleh kebaikan. Dan bumi Allah itu luas. Hanya orang-orang yang bersabarlah yang disempurnakan pahalanya tanpa batas”.

Subhana Allah!

Wahai diriku… Mohonlah keampunan Tuhan-Mu! Mohonlah pertolongan Tuhan-Mu! Hanyalah kepada Allah s.w.t. aku bergantung harap… Jika Engkau membiarkan diriku ini, siapalah yang dapat membantuku? Jika Engkau berkehendak mengurniakan kebaikan kepada diriku, siapalah yang dapat menghalangnya?Ya Allah!Ak percaya bahawa apa yang terjadi pasti ada hikmahnya...Ya Allah! Jadikan bagiku jalan keluar dari kesusahanku ini, berikan aku kekuatan dan kesabaran!Amin.

Wa Allahu A’lam

PapaDom...

hakhakhakhak.... + kelakar tol citer nie...
xmenyesal ak g tgk ngn opismate ak...(zul,acap,shah n k.ummi...)
nie pom zul yg blanje...katenyer blanje bday gurl..(thanks zul...)
tayangan bermula pd 9.30p.m kt d mines... ak dr opis terus ke d mines...
ak n k.ummi tumpang nek kete baru shah ke d mines...

uikss rmai jugak yg nk tgk movie nie...

meh cni ak nk cite ckit...

PAPADOM sebuah filem terbaru dari Tayangan Unggul yang telah menjalani pengambaran di sekitar Pulau Pinang dan di UiTM Shah Alam. Filem arahan Afdlin Shauki turut dibintangi beberapa pelakon popular.

Judul: PapaDom
Tagline: Sebuah kisah mengenai seorang bapa, seorang anak dan papadom.
Genre: Drama / Komedi
Pengarah: Afdlin Shauki
Penerbit: Tayangan Unggul Sdn Bhd
Kos penerbitan: RM1.44 juta

Pelakon: Afdlin Shauki (Saadom), Noorkhiriah (Munira), Liyana Jasmay (Miasara),
Vanidah Imran(Profesor Balqis), Farid Kamil (Hisham), Scha (Shasha), Chelsia Ng (Yvonne),
Que Haidar (Mat), Harun Salim Bachik (Hussin), Pete Teo (Alan), Adham Malek (Ali).

Sinopsis Filem PapaDom:
Mengisahkan Saadom adalah seorang pengusaha kedai makan yang terlalu kuat bekerja sehingga berjaya mengejar impian hidupnya, namun dia gagal dalam tanggungjawabnya sebagai suami kepada Munira dan ayah kepada Miasara. Situasi ini berubah apabila Saadom kehilangan isteri kesayangannya yang mati dalam satu kemalangan ketika ingin melihat anaknya menerima anugerah di sekolah selepas suaminya memberikan alasan sibuk. Sebelum itu, Munirah sempat berpesan agar suaminya akan sentiasa menjaga anaknya seperti mana menjaga kerjanya. Sejak itu Saadom tidak lagi seperti dulu, ke mana saja anaknya berada dia sentiasa berada di sisi. Sehinggalah saat berpisah apabila Miasara ditawarkan untuk melanjutkan pelajarannya di IPTA. Miasara tidak lagi mahu ayahnya mengikutnya ke Kuala Lumpur dan mengugut akan berhenti belajar sekiranya tidak patuh arahannya. Saadom akur dengan kehendak anaknya, namun di sebalik itu Saadom punyai rancangan untuk memohon jawatan sebagai tukang kebun di IPTA tempat anaknya belajar agar dapat sentiasa melihat anaknya.

selain dari kelakar....cite nie jg memberi pengajaran kpd kite tentang pengorbanan seorg ayah yg sanggup berkorban apa shj demi kesenangan seorg ank dan juga ingin melihat anaknya sentiasa bahagia dan gembira...
emm....ok laa...klo korang sume nk tau cite nie lbh lanjut...tgk sdr laa...
jgn lp beli cd yg ori..klo xde bajet beli jer yg xori pom..hikhikhik...
ok jer...


SELAMAT HARI LAHIR BUAT DIRIKU..
***semoga ak pnjg umur...***
***semoga murah rzki...***
***semoga tabah hadapi dugaan hidup..(yg tiada penghujung nyer...)***
***semoga dapat apa yg aku impiankn...***
***semoga cpt dpt jodoh..opsss...:)***
***semoga semua nyer selamat...***

hikhikhik...daa lm ak xupdate blog nie...
arini adalah ari lahir ak yg ke 23..
owh..im still young k...not too old k...
rmai tol yg bday ak arini....nsb bek laa ak sempat mengelak...
klo x mati katak ak...hikhikhik...
ape2 thanks wat my fmly n kwn2 yg wish bday kt ak...

tuk sambutan taun nie..ak tempah cup cake kt k.ida(staff opis ak) 40 cups...
uikss...mcm xcukup plok...tp ade gak staff yg xde...(sory la klo yg xdpt...)
egt ak mase taun2 lps...celebrate ngn family...
taun nie...oh tidak..ak xkesunyiaan...
mlm plak abg n k.ipar ak ajak celebrate kt pizza d mines...
ape2 pom ak xde laa...kempunan sgt nk celebrate ngn fmly....
ak fhm..ak skg daa berjauhan ngn fmly...wlpn g2...mereka ttp d ati ak nie...:D

ni gmbr yg ak snap taun lepas...yg terbaik dr ladang punyer....

celebrate rmai2 sape2 yg lahir pd bln october...
ak....5/10
mak ak...23/10
abg ipar ak...12/10
ank buah ak 2 org 8/10 & 13/10
kwn ak sorg 3/10
acara suap-menyuap kek...
macam2 ragam daa...yg nie ak snap gmbr ngn kwn2...(brahim,azie,latif,k.yaa,ecah,ida,alang) n sir nadeem(from india) as a our instructor @jasper...
time nie ak celebrate kt LA HOT SPRING..
tmpt ni xjauh dr rumah ak...
menu:
nasi minyak,aym,ikan n sotong n udang bbq(sdp laa...)
sir nadeem daa kyg..siap angkt tgn tue...xtahan den...maklumla... die xpernah mkn nasi minyak..takut sgt nk rs masakan dr malaysia...:)

tgk tue...diorg mkn smp licin n sapu bersih...nsb bek laa pinggan mangkuk xmkn...
kesian diorg nie kelaparan menunggu ak....hikhikhik,,,,sory ade prob yg xdpt d elakkn...

so happening guysss...on tht moment....

******MAY ALLAH BLESSING US******

Related Posts with Thumbnails

My Followers

♥ Tentang Diriku ♥

My photo
Jertih, Terengganu, Malaysia
I am a person who is positive about every aspect of life.There are many things I like to do, to see, and to experience. I like to read, I like to write, I like to draw, I like to think, I like to dream, I like to talk, I like to listen, I like to joke, I like to laugh, I like to be alone, I like to be surrounded by people, I like to love. I like flowers in spring, rain in summer, leaves in autumn, and snow in winter. I like delicious food, comfortable shoes and comfortable clothes ...owh! see... so many things I like! huhuhu....peace no war..:D

Life Time

allah

* STRENGTH *

I ask for strength.. and Allah gave me difficulties to make me strong.. I asked for wisdom.. and Allah gave me problems to solve.. I asked for courage.. and Allah gave me obstacles to overcome. I asked for Love.. and Allah gave me troubled people to help. I asked for favors... and Allah gave me opportunities... " may be i received nothing i wanted.. but i received everything i need."

hambaNYA

Seorang hambaNYA yang begitu kerdil di sisiNYA 1syawal1431 MYframe LOVE frame pretty ourBIGDAY photo _MG_8285.jpg

(◠‿◠)~...“♥ For The Rest Of My Life ♥”...~(✿◠‿◠)