Andai dapat kuundurkan putaran dunia...waa....nyanyi laa plak aku nie...mesti korang tau siapa penyanyi yang nyanyi lagu nie kan.nie lagu zaman 90-an.ok2 aku tak nak bercerita pasal lagu atau pun artis....

Alhamdulillah..Syukur padamu yarabb.. aku telah pun selamat sampai di Serdang pagi tadi dalam pukul 7.00 pagi lebih.kali ini aku daa tak salah naik tren...hehehe...Sampai je umah aku terus call mak...sempat lagi mak aku cakap "daa tak salah naik tren ker?" hehehe.... Arini aku masuk opis..Setelah bercuti selama 3 hari bekerja.memang best balik kampung.
Aku bertolak pukul 10.00 malam tadi dengan Bus Sani Express dari bandar Jertih ke Stesen Putra. Pukul 5.30 pagi aku sampai kat stesen Putra.Ade laa dalam sejam lebih aku tunggu tren ke Serdang. emm...memang mengantuk pun..dah laa dalam bus aku tak dapat tidur nyenyak..bukan disebabkan nyamuk.. tapi keadaan dalam bus tu bergoyang-goyang...baru jer nak bermimpi... terjaga...

Baru jer semalam aku bersama family...nak aku imbaskan sedikit cerita pasal semalam....kalau korang tak nak dengar...aku nak juga berstory nie..semalam naik motor dengan mak...mak hantar pergi umah kakak.sebab aku naik bus dekat sini.ade laa dalam setengah jam perjalanan.lenguh aku dibuatnyer...bukan aku yang bonceng.hehehe...lepas itu aku naik skuter dengan anak buah pergi beli keropok dan jeli kelapa...best sangat..
makan-makan...lepas tue aku naik basikal pusing kolam ikan dekat dataran Ketara Pertanian.
Sudah lama aku tak berbasikal nie..'kekkok' pun ade...sebelum tue aku makan kueh tiow tom yam dulu...lepas tue baru aku jalan2 pusing2 kolam ikan.ade laa sorang hamba Allah nie duk memancing.Teringat aku mase kecik2 dulu kat sini laa aku dan family mai memancing....

Aku berbasikal anak buah aku pulak bermotor..hehehe...lumba sape cepat..mesti laa diorang cepat...huhuhu...Lepas penat berkayuh aku main badminton dengan anak buah. main belasah jer laa...sebab net tak pasang...so tak ada yang menang..tak ada yang kalah...hehehe....
Lepas penat main...aku dan anak buah pergi beli keropok dan jeli kelapa lagi...sampai anak buah aku duk bising..."adoi mok chek nie...dok puah makan kepok sokmo...marin makan kepok doh." ape tak faham..
meh sini aku alihkan bahasa..."adoi..mok chek nie...tak jemu selalu makan keropok.semalam sudah makan keropok" mesti korang sudah faham..hehehe...lepas tue aku cakap laa kat diorang...
"kat tempat mok chek duduk mana dapat makan keropok sesedap ini..."
sambil makan aku dan anak2 buah, nor miza aida,nor mimi nadia dan nor mila aimi duk sembang2.cerita pasal sekolah, pasal aku sesat kat KL dan banyak lagi laa...ade yang kelakar dan menggelikan perasaan jiwa dan raga bakul nie..kitorang gelak sama2...aku rasa macam nenek kebayam bercerita daaa...hehehe...Bila azan magrib kitorang pun bersurau dan aku siap2 nak balik KL...huhuhu....sedih woo....
mase kat stesen sambil tunggu bus datang...sempat lagi kitorang berlawak jenaka...aku saja tak nak bagi diorang dan diri ini sedih...entah bila boleh jumpa...' i will miss u all '.

sekadar renungan bersama...


----------------------------------



-------------------------------------------------



-------------------------------------------------------



----------------------------------------





-----------------------------





-------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

jeng..jeng...jeng.....


my JAZZ
nie laa kereta idaman aku...huhuhu...comey kan...entah bila laa aku mampu belikan ia...
Oh Tuhan murahkanlah rezeki aku nie...aminnn...