Malam nie terasa dingin sekali...Usai solat dan mengaji tadi...tetiba lamunan aku terbayang di kampung halaman...suasana kampung yang mendamaikan jiwa ini.bukit-bukau yang mengunung tinggi dan tumbuhan yang menghijau. burung2 yang bersiulan...tenangnye di hati...rindu nyer pada mak...apa yang sedang mak buat pada saat ini. Sudah tidur ker? tengah makan ker?
rindu aku nak solat berjemaah sama2....mengaji bersama...kalau aku rajin aku pergi surau dengan mak.itu dulu...
entah bila, mata ini terlelap tanpa mimpi bertandang. bangkit dari tidur...badan ini terasa lemah sekali...ape2 pun hati ini mesti kuat dan bersemangat untuk meneruskan hari esok.
Aku berdoa dan berharap semoga hari esok adalah lebih baik dari hari ini...

Tip untuk hari ini :
** Cara untuk gembira **
Jangan ada benci,
tak kiralah sama ada pada keluarga, kawan-kawan, bos mahupun guru dan pensyarah. Perasaan benci itu merosakkan niat dan keikhlasan anda.
Ibarat "api dalam sekam", yang akan membangkitkan pergaduhan.