Sesat di Kuala Lumpur..dosa dan pahala bercampur-campur...aish...kenapa aku menyanyi lagu nie...emm..siapakah yang nyanyi lagu nie?tolong laa jawab soalan saya nie...(kalau betul dapat coklat free..nak x?)
Kesian kat along (ank buah) aku sorang nie merengek-rengek suruh aku update blog.baru arini aku dapat post perjalanan aku dari Terengganu ke Kuala Lumpur.Daa berbunyi nada-nada kekecewaan dan kesedihan die tue...sorry yer cayang...
Alhamdulillah...Aku telah pun selamat sampai ke rumah sewa aku dalam pukul 8.30 pagi pada 17/02/2010.Sepatutnya aku akan sampai dalam pukul 7 lagi...nak di jadikan cerita..aku sesat daaa...tue yang aku nyanyi lagu tue..hikhikhik...
Bus aku pada pukul 9.30 malam bertolak dari Terminal Jerteh ke Terminal Putra.Aku naik bus ePerdana.Daa lama aku x naik bus balik kampung.Seingat aku Bulan 7 tahun lepas last aku balik kampung dengan bus.Memamg aku xberapa selesa kalau naik bus ke KL lalu jalan Gua Musang. Sebab jalan die xbest.banyak lubang.Sepanjang perjalanan, aku tak dapat lelapkan mata.Asyik terjaga.Budak sebelah aku nie siap berdengkur lagi.Seronok bebeno die naik bus.hehehe...Bus baru jer gerak daa tdo nyenyak...xtahan sampai berdengkur lagi tue...Terima kasih kat kak Ngah beli tiket bus untuk adinda die nie.Biase kalau aku balik KL aku akan beli tiket bus
naik kt Kuala Terengganu sebab laluan jalan ke Kuantan.Jalan pun selesa.
Pukul 5.45pagi aku telah pun sampai kt Terminal Putra.Maka turun laa aku sorang2 dan berjalan menuju ke stesen ktm Putra. Adoi...mmg sakit urat dibuat oleh beg nie...Pukul 6.25 tren ke Pelabuhan Klang pun sampai.Maka aku pun bertanya dakat akak sorang nie.tren nie lalu x stesen Serdang.akak nie cakap ye..lalu...Maka aku pun masuk laa tren nie...Bila tren daa gerak..aku pun tengok laa die punyer laluan..adesh!!!aku salah naik tren ke?memang aku salah naik tren pun.adoi...aku cube tenangkan diriku sendiri...Aku berkira-kira dalam hati...nak berhenti stesen ape yer???aku bajet biar laa aku berhenti kat stesen yang tak sunyi sepi.ye laa aku sorang2 mesti laa takut.Sebelum mulakan perjalanan aku selalu amalkan bacaan ayat kursi dan 4 kul.Semoga perjalanan aku selamat dan juga dilindungi dari benda2 yang tak dingini berlaku. sebab aku tidak tahu apa yang akan berlaku semasa dalam perjalanan aku.Aku hanya tawakkal.
Tren berhenti dari satu stesen ke stesen yang lain. Stesen Ampang,stesen Pantai Baru Dalam dan stesen Petaling.huhuhu..sempat juga aku merasa stesen2 nie yang tak pernah aku lalu.hikhikhik...Sampai jer stesen Petaling aku turun.mmg tiket aku tak sah.Sebab bukan destinasi yang aku tuju.Selepas aku terangkan kepada pak cik jaga nie...bahawa aku tersalah tren. baru die lepaskan aku...nasib baik..aku pun beli laa tiket ke KL Sentral...patah balik.
Dalam pukul 6.45pagi, tren ke KL Sentul sampai.Maka aku pun melangkah masuk dalam tren. tempat duduk sudah penuh.Terpaksa aku berdiri...Maka terpandang laa aku pada seseorang yang naik sama tren dgn aku tadi.Hati aku berteka-teki seorang diri.Mamat nie pun sesat tren juga ke?dalam hati..aku gelak sorang2.cuba kawal emosi dan perasaan nie...control2
Dalam pukul 6.50 pagi...sampai laa KL Sentral...kul 7lbh tren ke Seremban sampai..lega rasa..penat memang penat.Tempat duduk pun sudah penuh.Orang pun ramai nak pergi kerja. Sabar je laa...Nasib baik hari nie aku cuti.tak masuk opis...
Dalam kul 8 lbh..maka sampai laa umh sewa nie.

Aku guna masa yang free nie pergi bank negara sebab ade urusan bank.
Dalam pukul 1 lbh selepas zohor,maka berjalan laa sorg2 g bank negara(naik tren laa..)..Dalam pukul 3 lbh maka selesai sudah urusan aku dengan bank.Aku pun curi2 mase jln2 kt SOGO. mak aii..ade sale lagi ke..maka aku pun terbeli laaa..ape yg aku beli..tgh duk pilih2 seluar ade laa untie nie duk sembang2 ngn aku.tanya pendapat aku nak beli seluar yang mana.aku pun bagi je laa pendapat aku.Memang aku tengok auntie nie seorang yang teliti.Sampai benang seluar pun die komen.Setelah memilih yang berkenan.Maka aku dan untie g bayar kat kaunter...Die perkenalkan diri die sbg untie yan. Die seorang guru.Aku tak tanya banyak laa die mengajar kat sekolah mana.Malas aku nak busy body.aku perkenalkan diri aku 'nor'.tapi die tetap panggil aku sayang.Aduh!!!nasib baik aku tak jatuh hati pada auntie nie..hehehe..Terlanjur sembang2 die pun bertanya dengan soalan cepu emas....(aku pasti korang mesti tahu...)
sayang daa ade balak lom?dalam hati aku adoi xde soklan lain ker???aku cakap buat mase nie malas lagi nak fikir.banyak benda lagi nak fikir.Untie yan pun bagi nasihat padaku.
Untie yan bagitau laa..die ade ank 2 org laki 20 n 23.kire sebaya jg laa dgn aku.
Dalam kul 5 petang..aku pun minta izin nak balik.Sempat lagi die bagi no telefon.Die ckp kalau aku tunang ker...kawin ker..die suh jemput die...Insyaallah untie... klo daa sampai jodoh saya..
Yang aku terharunyer...auntie bagi duit...(dirahsiakan berapa yer..bukan seringgit laa...)malunyer...aku daa ckp aku daa kerja..xpayah laa..untie ckp yg tue sayang kerja..yang nie auntie bagi..murahnyer untie nie...Rezeki jgn ditolak..maka aku pun ambil...
Masa nak balik..aku berkira dalam hati duit yang untie bagi aku nak buat ape...
Sempat aku singgah kt kedai buku MINERVA BOOK STORE Sdn.Bhd tepi SOGO.Maka aku pun beli laa Diari Cinta 2010.
First time aku beli buku kt kdai nie.Biasenye aku beli buku @ novel kat kdai buku depan SOGO.
Sebagai tanda kenangan aku dan untie.hehehe..best gak diari nie.ade kata2 semangat.
Sebelum magrib aku daa sampai umah...Abg aku daa tunggu nak amik pesanan yang die kirim dari kampung..tak lain tak bukan.jeng..jeng..jeng.keropok lekor laa.

p/s:sesat jalan luas pengetahuan..hehehe...
Mutiara hari ini:
CINTA...
itu selalu aktif dan kreatif.
Kreativiti pada dasarnya memerlukan waktu, usaha dan tenaga. Waktu, usaha dan tenaga yang dicurahkan untuk meluahkan cinta akan menghasilkan rasa kasih sayang yang sangat mendalam.
Cinta itu tidak pernah berhenti.
Cinta adalah sebuah lingkaran yang terus berputar.