Apa kahabar semua...harapanku agar korang semua sihat sentiasa. Terima kasih kerana sudi singgah dan meluangkan masa membaca celoteh aku di hari minggu nie....
*tengah mencari idea nak tulis ape nie...jari pun sudah bersiap sedia menari-nari di atas keyboard nie..tunggu irama dari idea aku je nih.
pagi tadi, bangun macam biase nak pergi kerja.(tapi tak pergi kerja laa...). bagun awal untuk menunaikan kewajipan seorang hamba-NYA..usai solat subuh dan mengaji (hati ini rindu sangat2 nak solat berjemaah) terus aku sambung tidur....ZzzZZZ..masa cuti laa dapat tidur lebih dan selebihnye.hehehe...suke-suke. kalau kat umah memang kene bebel dengan mak dah nie...orang tua cakap...kalau tidur selepas subuh..rezeki tak masukkk...hehehe...
wokeh...arini cuti..aku tak de pergi mana2..tiada aktiviti nak pergi mana pun...so rehat se'rest'nyer kat umah..sekarang aku alone at rental house nie...ade yang balik kampung dan ade yang outing. ermmm...status kat fb aku pun berbunyi macam nie "lonely im so lonely...i have nobody...to call my owwnnn....lalalala....(im alone @rental house...:D)" huhuhu..siap nyanyi lagu akon gitue...hukhukhuk...(batuk tak berapa nak batuk nie)
haaaaa..aku ade nak story something laa...ok2...sila duduk....jangan bergerak...(daa macam polis laa plak). ermmm...*tengah mengintai idea nak buat ape nie....ok2 aku nak tunjuk sesuatu kat korang nie...bukan nak menunjuk-nunjuk cume nak tunjuk jer...hehehehe....
tuuuuu diaaaa...nahhhhhh............lesen L
lesen P
Alhamdulillah...3 bulan yang lepas aku telah pun memiliki lesen memandu....Aku belajar memandu (motor dan kereta) kat Semenyih...1x belajar motor dan 3x belajar kereta....Alhamdulillah, syukur pada-NYA akhir urusan ini selesai dengan jayanya..aku pernah laa test drive kat KL nie...huhuhu...ingat lagi mase tue balik dari HQ kat Bandar Tasik Selatan nak ke Serdang (branch aku). memang aku gamble jer drive kereta proton wajar nie. mase belajar drive kereta kancil jer. nie kereta wajar so faham2 je laaa....dah laa aku tak biase drive kereta wajar nie...bukan tak biase memang aku tak pernah...so main tekan je laa function2 tue...hehehe...gelabah juga..dah laa mase tue time orang keluar lunch...so jalan agak sibuk. ok2 tarik nafas panjang2 dan lepas...kene lepas laa nafas tue yer...cube men'cool'kan diri. aku cuba memberanikan diri..kalau tak..tak merasa laa....mase tue bukan aku sorang, aku dengan 2 orang opismate aku nie (pn.aini dan uncle aizal).mase aku drive tue..diorang siap buat break sendiri lagi...hehehe...aku tak tahu laa bagaimana perasaan diorang mase tue..mesti kecut perut tue... mesti takut kan sebab tak pernah naik kete yang aku drive...hahaha...so aku tawakkal je laaa....Alhamdulillah akhirnya selamat sampai kat branch aku. owh lupa nak cakap..kete tue bukan kete aku...kete opismate aku shah. balik dari opis aku cite kat shah nie. keesokkan pagi nyer die cakap battery kete die weak...huhuhu...die cakap aku lupa nak matikan lampu depan....owh aku ade terpasang lampu ke...??? kitorang pun tak perasan mase lepas parking tue. hehehe....shah sory + minta maaf yer..ambe dok bese ngan kete wajar nie.
So sekarangnyer...persoalannyer...ramai yang tertanyer-tanyer..biler aku nak beli keter nyer...(maaf bahasa main sedap jer nak taip nie...)erm...abang aku sorang kat cni je yang tahu aku ade lesen.yang lain tak tahu kot...hehehe adik die nie saja nak supprisekan kat abang dan kakak yang lain...tengok ye nanti adik korang nie balik...habis laa kereta korang jadi mangsa...yeay...terfikir juga nak beli kereta apa nih...sekarang aku kene saving dulu...erm....nak beli kereta apa yer....cepat bagi cadangan...aaahhhh...terlambat...jap aku nak cuba tengok kereta yang aku nak beli....nak beli ker? takde laaa nak tengok je...buat mase sekarang mampu tengok je.... macam biase kene loading dulu
laa..huhuhu...
...... Loading 100% .......


.......... Loading 86% ...................



................... Loading 58% .........................


............................... Loading 30% ..............................



.................................. Loading 12% .....................................


........................................ Loading 0% ............................................

...................................taarrraa..............................
aku tahu aku tak mampu belikan ia...apakan daya...aku hanya mampu menengok je...so sama2 kite menengok yer. huhuhu....
BMW 5 series

jom tengok calon yang kedua plak.....
..... Loading 100% .......


.......... Loading 86% ...................



................... Loading 58% .........................


............................... Loading 30% ..............................



.................................. Loading 12% .....................................


........................................ Loading 0% ............................................

............................jeng.....jeng...jeng............................

yang ni pun sama je laaa...aku tak mampu gak...saja nak wat gempak kat page nie...hehehe...
comey je kan kereta nie....sesuai kalau ladies yang drive....
Honda JAZZ
ok2....aku tahu ape yang aku mampu dan termampu...hehehe...tuuu diaaaaaaaaaaaaaaaaa... yang nie aku mampu laa kot. lembu daa ade kat kampung tue. so mintak je kat mak nak lembu seekor...mesti dapat free punyer....tak perlu bayar. mak bagi free je.hehehe....
Kereta Lembu Sport
bila kawan-kawan aku tanyakan aku nak beli kereta ape...senang je aku jawab... kereta nie laa yang aku mampu beli...nak tau gak ker...alaaaaa kereta biase2 je laaa.. senang nak bawak. aku pun boleh bayar cash jer....tak yah duk bayar downpayment laaa....monthly payment laaa....hidup pun tak ada hutang.. hati pun senang dan girang gitue... hehehe...nie dia kereta yang aku maksudkan....sat nah...tengah me'loading' tue...
...... Loading 100% .......


.......... Loading 86% ...................

.......................... Loading 72% ..................


................... Loading 58% .........................




------------------
opsss...sorry...server down!!!! ---------------


.................... Loading 44% .....................



................................ Loading 16 % ...............................

.................................. Loading 12% .....................................


........................................ Loading 0% ............................................
kereta idaman semalaya...kuang..kuang...
kereta sorong ku
nie je laa kereta yang aku mampu beli sekarang...senang dan jimat...tak perlu guna minyak. kalau guna minyak pun...minyak pelincir je laaa....huhuhuhu.....kalau nak naik, kene laa tolak....kalau turun bukit tak yak duk tolak.. hahaha...aku wat lawak di hari cuti nie....gelak laaa....tak nak gelak..senyum pun takpe... semoga korang semua terhibur walaupun entry nie tak menarik sangat...huhuhu...

p/s:terima kasih kerana sudi membaca celoteh aku yang tak seberapa nie....aku harap korang semua happy dan ceria di samping insan tersayang.Selamat berhujung minggu.Semoga kite sentiasa berada di bawah naungan rahmat-NYA..Insyaallah..aminn...