Hari ini adalah hari pertama sesi persekolah bagi adik-adik yg berada disebelah Pantai Timur..
Oleh kerana majoriti ank buah jantung pisang hati ku berada si sebelah timur..so mok chek(panggilan manja dari ank buah...huhuhu) ucapkan "Selamat Kembali ke sekolah...jgn ponteng2 sekolah...belajar rajin2 deh".Di harap semua adik-adik dapat merealisasikan impian masing-masing...Bila sesi pertama persekolahan...ape lagi semua baru..kasut baru,beg baru,pakaian baru,peralatan tulis pun baru...sukenyer...Bagi adik-adik yg baru melangkah ke alam persekolahan (Tahun 1)..Selamat menempuh alam persekolahan...

(aku dan Muhammad Arif)
Kepada ank buah aku Muhammad Arif yg baru pertama kali memulakan sesi persekolahan pada hari ini...jangan nakal2 semasa di sekolah...jadilah budak yang baik...

Tadi aku buka facebook kawan nie...ade laa contoh kesalahan karangan daripada adik-adik... adesh!! kelakar juga karangan diorang nie....teringat aku pada zaman persekolah aku dulu laa... emm...dlu mase aku di sekolah pernah laa...karangan aku yg terbaik dipuji dan ade juga yg terburuk dikritik oleh cikgu.(bukan aku sorg2 jer..ade lg teman seperjuangan)memang malu bila karangan aku yg buruk cikgu baca di depan teman2...paling bangga bila karangan aku yg terbaik cikgu baca.itu semua adalah pembakar semangat untuk aku terus lebih maju!!!.
Alhamdulillah...untuk subjek BM (UPSR(A),PMR(A),SPM(A1)) .Tahniah buat diriku dan Terima kasih kepada cikgu (En.Saidi,Pn.Nuraini,En.Kamaruzaman ) yg pernah mengkritik karangan aku...aku tahu cikgu buat semua itu adalah untuk kebaikkan ank didik beliau...Terima kasih cikgu..jasamu dikenang.

contoh karangan:
karangan(1) karangan(2)


karangan(3) karangan(4)


p/s:setelah aku meneliti karangan adik-adik nie...diorg dipengaruhi cerita indonesia yg sekarang sedang hangat dipertontonkan di kaca tv...contoh perkataan "bilang"(cakap).selain itu terbiasa dengan loghat masing2.So ape komen anda?

Ape2pn kepada adik2 yg lemah dalam karangan...perbanyakkan membaca dan menulis...
anggaplah kritikkan cikgu adalah pembakar semangat agar lebih maju ke hadapan..

Mutiara hati untuk hari ini:
Dunia selalu berpuatar dan hari terus berganti. Keadaan yang sama tidak akan berlangsung selamanya. Allah s.w.t Yang Maha Penyayang juga sentiasa mengawasi keadaan hamba-hamba-Nya setiap saat...maka kenapa perlu bersedih?