Alhamdullillah..syukur pada Tuhan kerana aku diberi kekuatan untuk menjalani kehidupan hari ini...Setiap pagi bila kite bangun mesti kite tgk muka kt cermin...so arini alhamdulillah muke aku nie ok...xde bengkak sana..bengkak cni...mn laa tau..ade mende gigit semalam mase tdo. buat mase skg aku tdo kt ruang tamu,kt bilik panas..(kipas daa rosak)econ ade xpkai(jimat punyer pasal dan xfair laa sbb blik aku jer ade econ...nti takut ade org merungut)

Arini aku duk umh je...kemas2 bilik,basuh baju,jemur baju,lipat baju...pendek kate kemas umah laa.Semalam aku kuar ngn mass(budak KL) dan aya (budak Ganu)diorg nie kwn mase aku mase blajo kt UDM'04-07.aya daa nk blik ganu,so die ajak aku kuar jln2...semalam kitorg g jln kt area Times Square je..masuk Parksion, Giant, Sg Wang...(semalam punyer aku xupdate...letih bangat..).mase kt giant aku ade belikn sayur campur yg sudah siap dibungkus..so menu arini aku nk masak sup sayur dan juga telur dadar...masak simple2 jer... biasa laa org bujang..hikhikhik...

Menu:Sup Sayur ala kadar
Bahan2:
Sayur campur(lobak,kubis,cendawan,lada besar)
sohun
bawang putih (3 ulas)
telur (sebiji)
sup bunjut(1)
air masak

Cara2
1)Masukan minyak dan Tumiskan bawang putih (semua nie letak dalam periuk laaa...hehe)
2)selepas itu,setelah bawang nampak kekuningan....masukkan air masak.
3)masukkn sup bunjut..dan juga perasa secukup rasa (garam,gula dan ajinomoto(kalau mahu))
4)Masukkan sayur tadi dan lada setelah air mendidih...
5)masukkan telur (kalau nk telur)
5)Siap untuk di hidang.

Menu:Telur Dadar
Bahan2:
1)Telur (2 biji)
2)Bawang Besar seulas
3)Lada jarum(kalau mau pedas)

Cara2
1)Pecahkn telur dalam mangkuk...
2)Kacau masukkan bawang
3)Masukkan lada garam secukup rasa
4)Masukkan sedikit minyak dlm kuali...
5)Masukkan telur dan goreng...
6)Siap untuk dihidang

Senang dan simple je kan resepi sy nie..(resepi sendiri daa..)Menu untuk lunch arini...
Selamat mencuba bagi mereka yg igin mencuba...


Mutiara untuk hari ini:
“Aku sudah pasti memaksanya keluar walaupun dengan berbuat demikian aku mungkin kehilangan jiwaku sendiri. Aku mendengar Nabi berkata, “Badan yang tumbuh subur dengan makanan haram akan merasai api neraka. Oleh kerana itulah maka aku memaksa makanan itu keluar takut kalau-kalau ia menyuburkan badanku.”