Ape khabo pembaca setia blog aku...(ade ker pembaca setia blog nie...huhuhu)
Semoga kalian semua sihat walhafiat...klo yg xsihat tue cpt2 jmp doktor dan mkn ubat... supaya cepat sembuh dan baik hendaknya...
Daa lama aku xupdate blog aku nie...nasib baik blog aku nie xberkulat,xberulat dan juga xberkarat...emm...paling lama pun 8 bln lbh aku xupdate...disebabkn permintaan drp kwn2 aku suh aku update blog..so aku kena laa update...e2 pun klo aku free..actually aku bkn nyer suke sgt menceritakan tntg aktiviti harian aku nie...biarlah ia sbg diari dlm hidup aku suke dan duke...huhuhu..emm..sekadar berkongsi cerita boleh laa...

Alhamdulillah semalam aku selamat smp kt umh sewa aku kt Serdang nie...terima kasih kt kekandaku yg sudi menumpangkan adinda dari kampung ke bandar....rase sekejap jer aku duk umh...klo duk kire2 jam..tolak,bahagia,darab dan campur emm...xsampai 48 jam jer aku duk kt umh...

24/12/2009-ptg aku bertolak dari KL..then 25/12/2009-pagi 2.00a.m lbh sampai kt Tanah Merah Kelantan(singgah umh mak mertua abg aku nie)tdo situ...
25/12/2009-ptg bertolak nk balik umah aku...huhuhu...sampai kt traffic light simpang 4 machang...ade kete langgar belakang kete abg aku nie...(mase tue abg daa brenti coz daa lampu merah)pamm!!!terdengar bunyi hentakan yg kuat(mcm cermin pecah..)...gementar aku dibuatnyer....adesh!!!...
Alhamdulillah nasib baik xde ape2 yg berlaku...mase tue aku tgh kusyuk mkn kuaci...abih tercampak kuaci aku....abg aku kepala die terhantuk kt pintu...nsb baik baby kakak ipar pegang erat2...nak buat mcmn daa nsb..sebelum tue daa kene langgar ngn kete cina...tp hampeh cina tue penakut..lari begitu jer...(mase tue abg nk hantar aku kt umh sewa)huhuhu...

Pak cik tue daa mntk maaf...mengaku die yg salah...pastu die ckp nk byr gnti rugi...aleh2...bl daa suruh pomen tgk kerosakkn kete tue klo repair ade laa dlm 1k lbh...pastu pakcik tue mcm xnk byr gnti rugi sampai skg...(sabo je laa kekanda...)pastu aku patah balik ke Tanah Merah.mak n fmly aku dtg tgk...
mlm tue aku tdo kt umh kakak kt Wakaf Cek yeh Kota Bharu..(kt cni ade pasar mlm)mmg rmai org daa...aku sempat ronda2 ngn ank buah...bila daa bersama ngn diorg ape lagi pau abih2 lg ngn mak sedara die nie...(adesh...xpe laa because of u... ank buah jantung pisang pujaan hatiku...)

26/12/2009-1 tgh hari lbh..bertolak balik Besut Terengganu.smp umh rehat...mlm meriah coz ade ank buah yg balik...begini laa klo keluarga besar..ade jer adegan2 yg melucukan...

27/12/2009-pagi nie mak masak nasi lemak lauk ikan tongkol masak merah...waa..sedap nyer...(mmg masakan mak tiada tandingan...air tangan nyer mahal daa...)mmg terbaik dari ladang dan laut dalam nie...hehehe...
9.00a.m lbh...k.ngah call n pujuk aku hadirkan diri dgr taklimat
pasal Score A "anak-anak score A, mak ayah score RM"mule2 nyer aku mls nk p.fikir punyer fikir...just nk bg semangat kt kakak aku 2 org nie...maka pergi laa aku...(kepada sesiapa yg berminat leh laa contact saya)programme nie under cmpny Kenshido International Sdn Bhd emm...mcm menarik gak program nie...xrugi klo masuk dan jadi ahli...

Petang smp ke mlm nyer..aku dan kakak duk umh k.ngah tggu husband kakak dtg...
mlm tue k.ngah blanje mkn mee rebus...(yummy sodapp...terima kasih kak ngah)maka berjalan laa kedua-dua mak dara dan sorg anak dara jln2 di bandar Jertih...huhuhu...lengoss(lenguh) kaki daa..pastu blik umh aku...daa lewat mlm smp umh...ank2 buah aku xtdo lg rupenyer...diorg seronok laa coz rmai org..adesh..bdn pun daa penat...ZzzZzz...

28/12/2009-arini daa nk blik KL...huhuhu...adoi tetibe jer aku teringin nk mkn laksam...then aku ckp kt mak nk mkn laksam...emmm...macam sedap jer...(ayt berbunge nie..)so mak pun p laa beli kt kdai... aku plok amik alih masak nasi goreng...mak aii...banyak nyer nasi nk goreng...(satu kuali besar daa..)so bl daa abih masak...tinggal laa tanda kenangan...(lengan aku kene kuali panas daa..mmg betul2 kenangan nk bw p KL nie..huhuhu..) kuali besar sgt..klo buat dlm kuali kecil xpadan nasi byk...ade jiran yg dtg umh...aku jamu diorg mkn nasi goreng nie...hikhikhik...

Dlm kul 11.00a.m lbh maka bertolak laa aku,kekanda,kakak ipar dan baby(baru jer abih pantang)waa...sedih nyer....selamat tinggal bondaku sayang dan desa halaman...

kul 8.45 p.m lbh..Alhamdulillah maka selamat smp laa aku kt umah sewa nie...walaupun kekanda bawa kete slow2 coz xrepair lg yg xcident tue...badan pun penat...huhuhu...
sekian...terima kasih kerana sudi membaca post tuk arini...

Mutiara Hati untuk hari ini :
Jangan sangka bahawa anda akan diberikan anugerah dalam segala hal, tetapi yakinlah bahawa anda akan mendapat banyak kebaikan. Sedangkan jika anda berfikir bahawa anda akan mendapat seluruh anugerah dan pemberian, maka hal itu adalah mustahil