5.30a.m:terjaga aku dari lena...meraba-raba tempat aku tidur...aik knp basah nie..aku kencing ker?ker aku kencing dalam mimpi?abih baju n seluar tidur aku basah...mcm aku kencing...
aku toleh kiri dan kanan...3 ank sedara aku di sisi aku..adoi...rupenyer kakak(arisha ank buah aku) yg kencing...seluar jer yg basah,baju die tak.lantas aku kejutkan kakak untuk basuh kencing dan tukar seluar...adik die kt sebelah..aku daa pakaikan pampers mlm td...sebelum tidur aku nk pakaikan kakak pampers...tp die xnak..

celoteh dgn anak buah arisha(5 years)
aku:"kakak jom pakai pampers nanti kencing kt tempat tidur"
kakak:"kakak daa tak pakai pampers..kakak daa besar..."
petah betul die berkata-kata...
emm..ape lagi aku ikut je laa kemahuan die...
tetiba die terjaga dari tdo...
kakak:"mok chek nak air masak..."
aku:"jap mok chek g amik..."

celoteh dgn anak buah aimi(8 years)
aku:"aimi nak makan lauk ape tgh hari nie?"
aimi:"mok chek wat laa daging masak merah macam semalam...sedap..."
aku:"aimi...mok chek wat masak lauk lain deh...lada kering xdop...mok chek masak daging kicap dan lada hitam deh...kite mkn laa lauk lain plok deh..."(pujuk aku)
aimi:"ikut mok chek laa..."
kesian plak ank buah aku nie...(sedih pun ade...daa laa ptg nnti ak daa nk blk KeyeL)nasib baik xbyk ragam sgt diorg nie...mkn jer ape yg ade...bagus tol...
lps siap msk..aku bersama ank buah aimi,arisha(kakak) n auni(baby) mkn sm2...mak aku g kenduri...huhuhu...

ptg tue tgh kemas2 brg..
celoteh dgn anak buah auni(3 years)
baby:"mok chek nok g mn? brg anyok nie" (berckp sedikit pelak)
aku:"mok chek nk blk KeyeL daa mlm nie..." (sedikit sebak)
baby:"nok g wat ape?"
aku:"esok mok chek kerja...
baby:"tak yoh g laa.."
aku:"kalau tak g kerja nanti boss marah"
die diam membisu...may b die mengerti ape yg aku maksudkan...

6.30 p.m(dari umh-Bndr Jertih)
aku tglkan desa halaman
thanks to my lovely abg Do hantar adinda ke Bandar Jertih
tinggallah nenekanda bersama 3 org cucuanda di rumah...
aimi,auni dan arisha adalah penghibur mak aku di desa skg nie...

7:43p.m(bertolak dari Bandar Jertih-Bandar KT)
terima kasih byk2 kpd kak ngahku sayang hantar adinda kat Bandar KT.

dlm kereta
celoteh dgn anak buah aida(16 years)
along:"mok chek esok daa 1 DISENBER"
aku:"a'aaa..kejap je mase berlalu kan along...1 DISEMBER will never come again"
along:"tue laa...taun dpn along daa nk SPM..mcm dok caye laa..."
aku:"eih...mane buleh dok caye...kene percaya..."
along:"kene stdy molek2 nie...nak g JEPUN" (bagus. tinggi betul impian die nk g JEPUN amik medic)
aku:"Insyaallah along mesti boleh"(aku bagi semangat)
aku & along:"ajaja fighting,bacha" (selalu aku ungkapkan bila kite berdua..nk beri semangat)

anak-anak buah jantung pisang hatiku jgn nakal2 tau...
i really2 LOVE u all...muaaaahhhhh

9:30p.m(bertolak KT-KL)
-perjalanan yang slow dan berhati-hati...ujan turun tanpa henti...

1 DISEMBER
5.25a.m(sampai KL)
thanks to shah coz sudi tumpangkan kitorg....

waa...terubat rindu kat dolphin kesayangan aku nie..duk sekor...nie die my lovely dolphin...wat dakap mlm2.. best klo boleh bercakap nie...
leh laa ak luahkan ape yg terbuku dihati nie..