Click here for hot comments and graphics...
2009
Hari ini adalah hari teraakhir dalam tahun 2009...
Segala memori suka dan duka aku dalam 2009 akan aku simpul,lipat dan gulung rapi2 agar
ia menjadi satu lipatan sejarah dalam hidup aku...biarlah ia berlalu pergi...
aku harap tahun baru ini akan menjanjikan yg lebih baik...Segala kekurangan dapat diperbaiki..
Insyaallah...


Hari ini aku cuti xg kje...kul 8 aku,k.hajar dan k.adha terpacak dpn 7e tggu cikgu dtg.
pagi nie...kitorg ade exam undang2 kt bandar baru Bangi...klo ikutkan kitorang
daa exam mggu lps..disebabkan sistem jpj ade masalah...so xjd...hampir 5jam duk tggu nk exam.
alih2 xjd...mmg mnguji kesabaran kami...(daa laa...dari pagi xmkn...mlm br mkn)

Dalam kul 8.45 kitorg smp kt tempat ujian kt Myeg Bandar Baru Bangi...alih2 cikgu ckp xjd nk wat ujian arini.sudah penuh...exam tuk arini smp kul 12 mlm nie...ya allah..terkezut..smp mcm tue skali...cikgu ckp ari rabu mggu depan kitorg exm...adesh...emm..alamak nyer duk umh laa arini..cikgu hantar sampai umh...huhuhu...

aku:"k.hajar jom kite g jln2"
k.hajar:"jln mn?leh gok"(memberi respon yg baik)
aku:"emm...kite g sogo nk?...tgk brg2 sale..mn laa tau klo ade yg berkenan"
k.hajar:"ok jer...bl?"
aku:"jom kite g skg...seyes nie..dok main2 pon nie..."
k.hajar:"ok jer..doh norway pose dop?"
aku:"pose...dont worry buah cherry.. laa..masih gagoh lagi nie..."

Kebetulan housemate aku (ecah) cuti gak arini..aku ajak die sama...die xnk die ckp nk kuar ngn
pakwe die..ok.maka bersiap laa aku dan k.hajar.kitorg amik tren dari Serdang ke Bank Negara.
alhamdulillah lega coz xrmai org dlm tren...amboi bersemangat aku nie nk g SOGO walaupun aku puasa...hehehe..semangat akhir tahun daaa...

Dalam pukul 12lbh smp SOGO.sblm masuk sogo aku draw duit kt bank Islam...terkezut bl tgk duit dlm akaun bertambah...alhamdulillah encoral bg bonus tahunan. Terima Kasih eNCoral...
"terima kasih daun keladi..lain kali bagi laa lagi".Semoga rezeki eNcoral lebih bertambah hendaknye..Insyaallah aminn...ape lagi..muke nie mula mengukir senyuman yg melebar laa...hikhikhik

Sampai jer pintu masuk SOGO..nasib baik mase nie xrmai sgt pengunjung kt sogo..ptg nnti rmai laa tue...aku pusing2 nk cari purse dan sandal...sedih betul laa..semua sandal yg aku berkenan daa xde saiz...saiz aku sng jer...mintak saiz sandal yg plg kecik jer xpom amik yg second kecik...huhuhu.. tahun baru...azam baru nk panjangkn ckit saiz tapak kaki..sng sikit nk cari saiz..boleh ker?huhuhu...

Akhir nyer terbeli laa aku sandal dan purse..k.hajar pun terbeli laa jugak purse,handbag dan selipar(bkn seliapar jepun,nie selipar ladies punyer)..huhuhu..aku yg beria-ria nk beli..die plok yg terlebih beli dari aku...aku bile laa nk try pkai handbag nie...kakak aku pernah gak duk bising suh aku pkai handbag...handbag daa ade...tp aku jer xpakai.adesh!belum tergerak hati lg nk pakai...mungkin tahun baru nie kot aku try pakai..ok kakak.

k.hajar terima kasih byk2 coz sudi tggu mase nk pilih kasut..mmg lame duk pilih kasut.ade jer yg berkenan..alih2 xde saiz...mmg norway sedih coz byk sandal yg norway berkenan daa xde saiz.ade tue smp xde saiz kaki aku daa...owh begitu sodih hati kecil nie...emm...bergntung pd jns kasut laa..(nk menyedapkan hati nie...)pukul 5ptg lbh smp umh...

Itulah aku di hari 31/12/2009 akhir tahun 2009...kini hanya tggl beberapa jam lagi kite akan
melangkah ke tahun 2010.selamat tinggal 2009 dan selamat datang 2010...(waaa..rase sedih laa plok nie..)bila tahun baru...rmai yg tertanya-tanya ape azam tahun baru?bagi aku azam tahun 2010 adalah azam yg dlu punyer cume perlu penambah baikkan je laa...klo azam yg dlu2 xtercapai lagi...perlu ker ade azam yg baru..macamana pulak dgn azam yg belum tercapai tue?kesian die...xkan nk tinggal begitu sahaja..atau sambung azam yg lama dan tmbah lg azam yg baru...huhuhu...itu semua bergantung kepada setiap individu itu sendiri...

Ape2pun aku harap buat semua... tahun 2010 nie lbh bermakna dan lebih baik dari tahun yg sebelum nye...tahun daa baru..umur pun daa meningkat...so selamat hari tua...(sememangnya kite ke arah yg tue bkn ke arah mude...)umur tidak mempengaruhi perwatakan seseorang samaada kebudak-budakkan dan sebaliknye.Semoga dengan meningkatnyer usia ini... dapat mematangkan lagi pemikiran kite...yeay....
aku pun macam xpercaya daa masuk 2four tahun (waa.. daa tua rupenyer aku...)
rasa...baru je semalam aku umur setahun.hikhikhik

Kepadamu teman,rakan,kawan dan sahabat aku yg dikasihi dan dirindui...dikesempatan ini..aku ingin memohon jutaan kemaafan sepanjang perkenalan kita...maaf kan aku dari segala kekhilafanku...aku hanya manusia biase yg tidak terlepas dari kesilapan...halalkan segala-segalanya...sesungguhnye aku nie insan yg lemah...maafkn aku sekiranye pernah menyakiti hatimu...tersalah bicara dan tersalah tingkah-laku...maafkan aku...semoga ukhwah kita akan terus kekal selama-lamanya..hanya ajal yg dapat memisahkan kita...
Semoga Allah meredhai dan memberkati kite semua...aminnn

Mutiara hati hari ini:
" Bersama air mata pasti ada senyuman. Bersama kesedihan ada kegembiraan. Bersama cubaan ada anugerah. Semuanya telah merupakan ketentuan yang pasti dan prinsip hidup yang digariskan Allah s.w.t "