Mesti awak tertanya-tanya dan terfikir knp pgl dgn panggilan ini..panggil saya nOrway jer... nOrway?knp pelik sgt panggilan nyer..mcm negara NORWAY plk.

Alkisahnye begini..nm nOrway nie aku dpt idea mase aku menghadiri kursus KEPIMPINAN di Damai Beach Resort, Besut, Terengganu. Pada tahun 2003 aku telah dilantik jd Penolong Pengawas Pusat Sumber Sekolah...Pada mase itu sekolah aku mng dlm pertandingan 3K(Keceriaan,Kebersihan,Keselamatan) wakil negeri.pastu layak ke pertandingan ke peringkat Kebangsaan.So aku dan ketua Pengawas Pusat Sumber nie(Muhammad Amirul Faiz)telah dihantar untuk kursus Kepimpinan wakil bagi sekolah aku nie..SMKAWA...berkursus selama 3 hari 2 mlm.

Di sana...atas persetujuan kwn2 yg baru...aku dilantik jd ketua untuk setiap kumpulan.kwn2 yg dtg cni semuanya dari sekolah yg berlainan.So kitorg mmg xknl satu sm lain laa.Semua yg dtg kursus nie adalah penolong dan ketua pengawas bg sekolah msg2. Kursus ini adalah untuk memberi motivasi kpd peserta..Bkn sng nk jd seorg pemimpin.mestilah bersedia dgn mental dan fizikal yg kental dan kuat untuk menangani sebarang masalah.Alhamdulillah byk ilmu yg aku kutip daripada kursus itu.Sampai skg aku masih lagi igt kata2 dan semangat yg tlh diberikn oleh penceramah yg dpt memotivasikan diri aku nie.Alhamdulillah smp skg segala perkara yg remeh-temeh dpt diatasi...perlu jiwa dan mental yg kental..yeah betul tue...

Memandangkan aku sebagai ketua dan seramai 11 org ank buah nie...Semasa sesi ta'ruf(suai knl)..rmai antara diorg nie suruh pggl nm nor ade laa 4 org...itu tak termasuk aku lg suh pggl nor..pastu duk cari idea nk suh diorg pggl ape laa kt aku nie..klo pggl nor nnti keliru diorg...diorg duk bising2 rmai yg nm nor.Pastu aku terfikir laa suh diorg pggl nOrway...(way tue mcm wei....bunyinyer sama.. klo awak g belah pntai timur tau laa ape itu wei...)maka terjadi laa nOrway...sng nk egt sbb sm dgn nm negara NORWAY.

Sebenarnya nm aku NOR HASULA...awk pernah tak jmp org nm yg sm mcm nie.teringin sgt2 nk jmp org yg bernm mcm aku nie.So aku xkisah klo nk pggl ape..nm aku nie hidup(bkn boleh berjln laaa).ade yg pggl NOR,ade yg pggl HASULA,ade yg pggl SU,ade yg pggl LA,ade yg pggl SULA, ade yg pggl HA.huhuhu..daa mcm pelbagai perisa daa...aku xkisah klo korang nk pggl ape pun. yg penting korang happy...ape2 pun panggilan yg dipanggil...AKU TETAP AKU.

Ade yg terfikir nOrway..die nie lahir kt negara NORWAY ker?ye laa..nm pggln sm mcm nm sebuah negara,..oh tidak aku dilahirkan di negara MALAYSIA.negeri TERENGGANU.
Ade antara meraka yg ckp bile jer dgr negara NORWAY..so teringat aku..trime kasih krn mengingati diri ini...Sekarang baru awak tahu knp pggl nOrway...so nOrway sudah terjawab difikiran awak...


Kata hikmah untuk hari ini...
"apabila kamu teringat akan seseorang,banyakkanlah olehmu ISTIGHFAR..apabila kamu lupa tentang apa yang kamu pelajari,banyakkanlah SELAWAT..apabila kamu mahukan wajah berseri dan sejuk mata memandang, banyakkanlah SOLAT DHUHA..apabila kamu mahukan perlindungan dan kekuatan hati,banyakkanlah TAHAJJUD..dan apabila kamu mahukan malaikat mendampingimu dan mengelak dari pandangan nafsu@syaitan,hendaklah kamu sentiasa berada dalam keadaan berwudhu' "