Awk pernah frust dalam bercinta tak?emm....klo awk pernah frust dalam bercinta mcmn awk atasi frust tue?ape?terjun tangga...terjun bangunan...mai aii...gores badan...klo mcm tue leh laa hilang frust tue...tepuk dada tanyalah iman.kalau tanya aiman mst die jwb "aiman tak kisah...", upin dan ipin plak "betul betul betul" emm...ape awk ty saye...saya pernah frust dalam bercinta tak?hati saya menjawab "macamana aku nak frust dlm bercinta sedangkn aku tak pernah bercinta...lepas kawen br bercinta.aku tggu cinta yg hadir akn hadir dgn sendirinya...klo ade CINTA pasti ada DIA".
Selamat bercinta aku ucapkan kpd mereka yg sedang bercinta...hargailah pasangan anda...semoga cinta anda itu akan berakhir dengan ikatan yg sah.teruslah mencintai dia...sesungguhnya anda bertuah krn pernah merasai nikmat bercinta...Sedikit sebanyak anda ade pengalaman dalam bercinta... pada mase yg sama anda jg belajar cara mengenali pasanagn anda...ape yg die suke,ape yg die tak suke, bagaiman menjaga hati dan perasaan die...Ape2pn...klo ade masalah cube selesaikannya dengan cara yg baik...


Tadi mase aku dan k.umi pulang dari opis..kire2 pukul 7.50malam.aku tgk bomba berhenti dkt jejantas bersebelahan dengan KTM Serdang.hatiku tertanya-tanya 5 pertanyaan..kenapa? siapa? bagaimana?bila?di mana?...kemalangan ker?kebakaran ker?sampai di jejantas mataku liar sekali mencari-cari ape yg sebenarnya berlaku...aku tgk 4org bomba dtg ke arah ku dan terus menuju ke depan...aku dan k.umi masih lagi tertanya-tanya ape yg terjadi...sampai di atas jejantas aku ternampak seorg gadis dalam linkungan 20-an cube terjun dari jejantas nie..(nauzubillah)..hati aku berdebar-debar...sanggup die nk terjun dari jejantas nie sedangkan kenderaan di bawah lalu-lalang dgn laju.dlm fikiran aku nie dah syak...nie mst frust ngn pakwe nie...aku tgk polis dan bomba cube meleraikan keadaan itu..alhamdulillah gadis itu xsempat nk terjun...mmg betul laa tekaan aku tadi...gadis nie frust dgn pakwe die...kata mamat india tue..daa sejam gadis tue duk tepi jejantas sambil memegang handset.mamat nie laa yg call polis...then ade kakak sorg nie die call bomba... nasib baik negara kite nie ade pasukan penyelamat...huhuhu...klo tak...xtau laaa...nasib baik ade yg ternampak gadis tue...kata k.suraya...ade seorang yg cube menegur gadis tersebut...knp duduk di situ...gadis tue menjawab dgn marah"ikut suka hati aku laa nk mati ke tak..jgn pedulikan aku...(lbh krg mcm nie laa ayt die)"...mmg mase nie syaitan beria-ria nie krn telah berjaya menghasut ank adam.

huh!begitu hebat sekali penangan CINTA...sampai tak ingat dunia...betul laa kan...CINTA itu buta sanggup melakukan apa sahaja...CINTA hakiki adalah CINTA kpd ILLAHI...
tak salah klo kite bercinta..tapi perlulah berwaspada..
Mutiara hati untuk hari ini:-
Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh Allah, tak sedikit pun allah membenarkan mana2 lelaki yangg menyentuh dirinya walaupun hatinya, kerana Allah teramat mencintainya..tetapi andai kita bergelumang dgn cinta lelaki dimana Allah untuk menjaga kita...Allah seperti melepaskan kita kpd manusia yang lbh byk mengecewakan kita..jika Allah datangkn kesedaran dlm diri supaya meninggalkan cinta seorg lelaki, bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNYA mengapa masih ragu2? kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari hargailah kesempatan yg Allah berikan...
"sebesar-besar dosa yg dilakukan ketika kita rasakan berdosa kita melakukannya"
-IMAN GHAZALI-
p/s:syukran kt anak buah aku nie (Nor Miza Aida) sbb die bg msg nie kt aku td...

Selamat BERCINTA yeay....